9292 app kan nu ook route plannen naar contactpersonen

Gepubliceerd op 3 september 2015 om 09:53

De iPhone en Android app van 9292 kan vanaf nu ook een reis plannen van en naar een contactpersoon van een gebruiker. Dat heeft het bedrijf woensdag laten weten.

Volgens de reisinformatiegigant werd er door gebruikers vaak gevraagd om deze verbetering. Als de gebruiker een contactpersoon selecteerd kan het zijn dat de app nog niet direct precies het adres herkent. In dat geval geeft de app de opties die je mogelijk kan bedoelen.

De iphone app werkt overigens momenteel nog niet goed op de iPhone 6+. Die bug bestaat al enige tijd en moet nog worden opgelost. Volgens de reisinformatiegigant wordt er gewerkt aan een update waardoor de bug binnenkort wordt opgelost. 

Vorig jaar beloofde het bedrijf dat het in 2015 ook e-tickets zou gaan aanbieden. Die ambitie is nog niet gehaald. De afgelopen jaren is OV data open geworden, waardoor 9292 moet concurreren met verschillende planners en app's. In een eerdere app-test van Rover moest de reisinformatiegigant OV Info app (Android) en Openbaar Vervoer (iPhone) boven zich dulden. Toen toonde het bedrijf nog geen realtime reisinformatie wat het inmiddels wel doet

De reisinformatiegigant heeft steeds meer last van het OpenGeo data loket. Dat loket levert nu ook de realtime reisinformatie data aan Google. Dat er een heuze strijd is tussen 9292 en OpenGeo blijkt wel uit de diverse rechtzaken die 9292 heeft aangespannen om meer zicht te krijgen op de bedrijfsprocessen van de concurrent. Het ministerie van Infrastructuur heeft geweigerd die informatie te delen, maar de Raad van State  heeft vandaag verklaart dat die afwijzing onvoldoende onderbouwd is. Het ministerie moet nu een nieuwe beslissing maken en deze opnieuw onderbouwen.

©treinreiziger.nl

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.